Just Start Typing Text and Press Enter

alt text
David Sedláček
SEO & Online marketing Constultant

Pojďte se mnou na kávu

>Loading...
Zpráva odeslána
Error!
Menu
Close
Feb 27, 2014

Propojení offline s online světem je v marketingu stále důležitější

0 Comment | By

Důležitost propojení internetových stránek a obchodů s offline prostředím je stále důležitější. Svědčí o tom oblíbenost osobního odběru, díky kterému e-shopy stále častěji otevírají kamenné pobočky, v kterých si lze zboží vyzvednout a někdy i vyzkoušet. Do onlinu se naopak snaží pronikat i donedávna čistě offline prodejci, kteří mnoho let internet přehlížely a považovaly jej za nedůležitý.


S propojováním online a offline světa se lze nejčastěji setkat v odvětví elektroniky (například Datart, OKAY), kde je abnormální cenová konkurence, která řetězce kamenných prodej víceméně donutila vstoupit na internet.

O poznání hůře je na tom odvětví s oděvy. Prodejci si zatím neuvědomily sílu internetu a většinu sil soustředí pouze na kamenné pobočky. Podívejte se například na webové stránky Orsay, Reserved, s.Oliver a dalších značek známých z nákupních středisek. Chtěli byste si jednoduše prohlédnout aktuální kolekci, zboží zarezervovat na prodejně nebo přímo nakoupit? Máte smůlu.
orsay
Existují samozřejmě i výjimky – například Baťa, který si rostoucí potenciál internetu uvědomuje a snaží se z něj vytěžit maximum. Na jeho webu si lze zboží prohlédnout, aniž byste se neustále musel bát, že se při proklikávání ztratíte a nebudete vědět kam dál. U každé položky se dozvíte dostupnost na prodejnách ve vašem okolí. Zboží si můžete jednoduše objednat s poštovným zdarma (při objednávce nad 499 Kč) a když vám nebude líbit nebo sedět velikost, můžete jej snadno vrátit na jakékoliv prodejně.
blazek-doraznik

Mile mě překvapila aktivita společnosti Blažek, u které bych očekával přístup ala internet nás nezajímá. Asi před rokem jsem v kamenné prodejně kupoval oblek a při té příležitosti jsem se zaregistroval do klubu. Od té doby uplynul nějaký čas a já si na obchod víceméně nevzpomněl. Do e-mailu mi mezitím dorazilo několik nezajímavých newsletterů, které jsem si letmo prohlédl, ale nedonutili mě prokliknout na web, ani jit do prodejny. Před týdnem jsem dostal další newsletter, který mě tentokrát zaujal – obsahoval dotazník, za jehož vyplnění jsem měl přislíbeno 300 Kč. Dotazník jsem ze zvědavosti vyplnil a obdržel slevový kupon, který bylo možné uplatnit pouze na prodejně. Pomyslel jsem si, proč tedy mají e-shop?

blazek-doraznik2

O víkendu jsem byl ve Vaňkovce a kupon použil. Asi za tři dny po nákupu mi došel další e-mail od Blažka, tentokrát s žádostí o hodnocení spokojenosti s nákupem. Dotazník byl rozeslán pomocí služby http://app.ref.io/. Obsahoval několik základních otázek o tom, jak jsem byl spokojen se zbožím a obsluhou. To hodnotím velice pozitivně a myslím si, že podobné služby mají budoucnost – dokáží odhalit nedostatky a zvýšit spokojenost zákazníků, kteří si postěžují do dotazníku a svou zlost tak neventilují jinde.

Prohlédnu-li si, jak na mě působí komunikace firmy Blažek na internetu dnes ve srovnání před rokem, musím uznat, že se postupem času se zlepšuje. I ty newslettery již mají HTML šablony, oslovení a další prvky e-mail marketingu. Doufám, že je to náznak zlepšení v oděvním prodeji a brzy se dočkáme dalšího prodejce, co to myslí s internetem trochu víc vážně.

Napište, co si o tom myslíte

Author Details
David Sedláček

Share Post