Dynamický remarketing nebo produktová reklama v Google Adwords je skvělý nástroj výkonnostního marketingu. Má však menší chybu – ve vyhodnocování úspěšnosti jednotlivých produktů se nelze dostat na cílovou adresu prokliku na určitý produkt.
Vysvětleme si to na jednoduchém příkladu. Pokud se uživateli zobrazí reklama na dynamický remarketing či produktová reklama na produkt XY a klikne na ni, bude přesměrován na cílovou URL, která je přiřazena danému produktu v datovém zdroji Merchant centra. V Google AdWords a Google Analytics uvidíte, že proklik byl atribuován cílové URL, kterou jste nastavili jakou výchozí cílovou URL reklamy. Nezjistíte tak, na jaké produkty zákazníci chodí nejčastěji, jaké produkty mají největší míru opuštění či jak dlouho si zákazník analyzovaný produkt prohlížel.
Dle vyjádření podpory Google Adwords se v budoucnosti sice chystá aktualizace reportování takových reklam, přesné datum však není známo.
Řešením problému je tedy manuální značkování reklam, resp. produktů v Merchant Center datovém zdroji. Bližší informace o potřebných změnách naleznete v tomto dokumentu. K úpravě manuálního značkování popsaného v dokumentu je třeba úprava feedu programátorem. Další možností nastavení značkování by bylo využití externí služby na zpracování feedu – například Mergado.
Napište, co si o tom myslíte